Framtiden

Jag har funderingar om denna bloggs vara eller icke vara. Den är nog inte världens mest uppskattade och älskade blogg, långt ifrån läsvärd, men ändock mitt förvalt under ett års tid. Jag har som några nog vet om öppnat upp en fotoblogg, ett projekt med en bild per dag i ett år. Pourab.se.

Ja, ska denna blogg finnas kvar. Ska jag fortsätta skriva? Och om jag ska det, ska jag fortsätta skriva via blogg.se (pourab.blogg.se), eller via egen server (blogg.pourab.se)? Svårt att bestämma mig. Den här bloggen fyller ett år snart, en bragd tycker jag. Har faktiskt haft ett par innan, men det var något speciellt med denna blogg. Något som fick mig att vara kvar. Vet inte om det var läsarnas bristande intresse, en uppskattande kommentar med jämna (långvariga) mellanrum eller kanske bara glädjen i att ha mundiarré, i skriftlig form. Kul har det i alla fall varit, och jag tror nog det kan fortsätta vara kul. 

I nutidslägret har det skett hemska och hemskt roliga saker. Jag har skaffat nytt objektiv, ett 55-200 mm, vilket tillåter mig zooma in ordentligt. Vädret är underbart. Min iPod är otillgänligt. Eller va? Oj, det var en dålig sak. Ja, iPoden som jag glömde hos Matte får jag inte tillbaka förrän han är tillbaka från sin 2 dagars resa. Ibland känner jag att gudarna avskyr mig!

Jah, det här var en liten uppdatering. Min snopp säger mig (var sitter männens hjärna?) att jag bör ha kvar den här bloggen. Det är kul med arkiv, så om jag inte kan importera till blogg.pourab.se (som inte finns än), får jag fortsätta här - och arbeta på min portfolio istället. Vad det är kul med egen domän!

http://www.pourab.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0