Counter clockwise

Ja, va fan håller jag på med? Alltså, mellan varven, mellan helvetet och djävulens svärmor. 

Skolan tuffar ju på. Saktar ner lite, men knappast så mycket som jag trodde. Ja, man kan säga att ettans pensionering gjårt en jävligt besviken, då detta skolår som nu är pensionär har lika mycket säd i brallan som Hugh Hefner. Stort historieprov imorgon, 21 frågor från flera tusen år före kristus till 1800-talet. Sedan 7 frågor om Napoleon, första och andra världskriget. Palla.

Efter det provet, och musikprovet därefter skulle man kunna tro att det är lugnt. Livet kommer leka för Pourab. Det vore en stor fet lögn lika stor som Obelix feta brors kagge. Jag har såklart en STOR rapport, och ett engelskprov kvar. Ett engelskprov i IB går ut på att man ska kunna 100 glosor. Inte glosor för det vardagliga livet, utan glosor man behöver om man skulle råka hamna i ett samtal med en 80-90-årig intelligent britt. Men, om man går tillbaka i tiden märker man att dessa män då antagligen stred i andra världskriget, de där intelligenta, och dog. Eller dog nyligen, det går också. Så, bra att lära sig ord för att kommunicera med högst ointressanta skrynklen.

Ett fotoprojekt ligger i dess vagga också. Just nu vänjer jag mig vid att ALLTID bära omkring på min kära kamera Ben Sullivan. Jag fotar mycket under min dag. Om några dagar/veckor/månader slår jag upp portarna till en sprojlans ny blogg. En fotoblogg. En blogg som kommer att få 365 inlägg per år. Ett foto per dag. En bild på mig själv per månad. Det ska bli kul sedan att kunna se tillbaka på året som gått, och minnas allting. Det bra, det dåliga - livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0